Windows PowerShell چیست ؟

Windows PowerShell چیست ؟, Windows PowerShell چیست ؟ ویندوز پاورشل یک موتور خودکار قابل ارتقا از طرف مایکروسافت است که شامل یک پوسته خط فرمان و همراه یک زبان پردازه نویسی است. ویندوز پاورشل با بهره گیری و همراه چهارچوب دات نت


عکس فیلم بازیگرها

شما اینجا هستید: دانلود فیلم » Windows PowerShell چیست ؟
Windows PowerShell چیست ؟

Windows PowerShell چیست ؟

ویندوز پاورشل یک موتور خودکار قابل ارتقا از طرف مایکروسافت است که شامل یک پوسته خط فرمان و همراه یک زبان پردازه نویسی است. ویندوز پاورشل با بهره گیری و همراه چهارچوب دات نت ارایه شده است و چهارچوبی برای اتوماسیون کردن وظایف است. پاور شل به مدیران امکان مدیریت سیستم را در هر دو حالت محلی و از راه دور را می دهد.

ویندوز پاورشل آی.اس.ئی برنامه میزبان پاورشل است. به کمک آن، سرپرست سیستم قادر خواهد بود تا دستورات را اجرا کند و اسکریپت های اشکال زدایی را در یک رابط کاربر گرافیکی تست و ایرادیابی کند.

چرا به آن نیاز داریم؟

با انجام اعمالی بر اساس اسکریپت، این ابزار به ما این امکان را می دهد تا کنترل و انعطاف بیشتری در کار با زیرساخت ویندوز خود نسبت به حالت گرافیکی در کاربردهایی مانند Server Manager داشته باشیم.


یکی از شکایت های اصلی مدیران شبکه و سیستم از ویندوز، ضعیف بودن سطر فرمان آن در مقایسه با سیستم های لینوکسی است. مایکروسافت تلاش کرده با powershell یک سطر فرمان قدرتمند را در اختیار کاربران خود بگذارد. قرار است powershell به طور استاندارد به نگارش های بعدی ویندوز اضافه گردد. اصلی ترین ویژگی های powershell عبارتند از این که این رابط یک شی (objects) است و نه محیطی بر پایه متن. همه آن چیزی که بر روی صفحه تصویر دیده می شود درون این برنامه بر قالب شی هستند که دارایی ها (properties) روش (methods) هایی دارند. دسترسی به این شی ها و ویرایش کردن آن ها در مقایسه با حالت متنی بسیار ساده تر است.

دسترسی به این شی ها و ویرایش کردن آن ها در مقایسه با حالت متنی بسیار ساده تر است. برای نمونه فرمان *get-process L همه پردازش هایی که با حرف L شروع میشند را نشون میده. یا این که اگر میخواهی بدونی به کدامیک از دارایی های پردازش isass دسترسی دارید، کافی است فرمان زیر را وارد کنید:
get-process isass/get member-membertype property

دیگر ویژگی های مهم cmdlet ها هستند که فرمان هایی هستند که به طور مستقیم در سطر فرمان وارد می کنیم که اکثرتان آشنایی کامل دارید و من توضیح نمیدم فقط یک مثال براش می زنم:
برای باز کردن auto Update باید این فرمان را اجرا کنید get itemproperty HKEY:softwaremicrosoftwindowscurrentversionwi ndowsauto
powershell بر پایه .net framework 2.0 کار می کنه و توانایی کاملی برای اسکریپت ها داره، به طوری که جای windows host و گرفته.

درباره کامپیوتر و IT ,
برچسب ها ,
تاریخ آخرین آپدیت دانلود:2014-04-02T17:02:00+04:30

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حانیه در تاریخ 1395/04/13 و 21:40 دقیقه ارسال شده است

سلام من وقتی کامپیوتر رو روشن میکنم یک چیزی مینیمایز میاد به اسم ویندوز پاور شل حدود دو ماهه این طوره لطفا جواب بدین
پاسخ : درود. چیز زیادی ازش نمی دونم. یا سیستم رو ریستور بکنید به زمانی که خوب بوده، یا ویندوز رو آپگرید کنید یا دوباره نصبش کنید


کد امنیتی رفرش

آرشیو موضوعات فیلم سریال

فیلم سریال جدید
فیلم سریال پر طرفدار
فیلم سریال تصادفی