پیوند سر تا دو سال دیگر انجام پذیر است !!

پیوند سر تا دو سال دیگر انجام پذیر است !! , استون هاوکینگ پزشکی ایتالیایی به نام سرجیو کاناوارو (Dr.Sergio Canavero) در مقاله‌ای گفته است تا سال ۲۰۱۷ جراحی پیوند سر شدنی خواهد‌ شد. بر پایه گزارش نیوساینتیست، کاناوارو که مدیر گروه


عکس فیلم بازیگرها

شما اینجا هستید: دانلود فیلم » پیوند سر تا دو سال دیگر انجام پذیر است !!
پیوند سر تا دو سال دیگر انجام پذیر است !!

استون هاوکینگ

پزشکی ایتالیایی به نام سرجیو کاناوارو (Dr.Sergio Canavero) در مقاله‌ای گفته است تا سال ۲۰۱۷ جراحی پیوند سر شدنی خواهد‌ شد.

بر پایه گزارش نیوساینتیست، کاناوارو که مدیر گروه مدولاسیون عصبی پیشرفته تورین است،‌ این ایده را نخستین بار در سال 2013 مطرح کرد و گفت تکنولوژی که بتواند دو سر نخاع قطع شده را به یکدیگر پیوند دهد وجود دارد. از آن زمان تاکنون وی درحال مطالعه روی این طرح بوده‌است و جزییات چنین جراحی را در مقاله اخیر خود توضیح داده‌است.

دکتر کاناورو درباره تکینک عمل این جراحی به تازگی مقاله‌ای در نشریه بین المللی جراحی اعصاب منتشر کرده است.برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در آغاز جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد.سپس بافت های گردن جدا می شوند و رگ های بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند.

سپس نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، آن گاه نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مانند چسب عمل می‌کند به نخاع بدن جدید متصل می شود.

پس از این ها فرد نزدیک چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافت ها ترمیم می شوند تکان نخورد. در این زمان اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آن ها بین سر و بدن جدید محکم شود. ولی برای این که بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد.

دکتر کاناورو می گوید فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و چهره اش را حس کند، با سدای پیشین سخن بگوید و در درازای یک سال توانا به راه رفتن خواهد بود.

مشهورترین جراحی پیوند سری که تاکنون انجام شده، پیوند سر یک میمون به بدن میمونی دیگر است که در سال 1970 توسط رابرت وایت انجام شد. در آن جراحی وایت نتوانست دو سر نخاع را به یکدیگر متصل سازد و میمون توانایی کنترل بدن خود را از دست داده‌بود و به تدریج بدن پس زده شد و میمون جان خود را از دست داد.

کاناوارو می‌گوید تکنولوژی‌های نو امیدواری‌های بیشتری را برای پیروزی در این جراحی زنده کرده‌اند. وی در کوشش است با ارایه مقاله اش در کنفرانس جراحان ارتوپدی و نورولوژی آمریکا، برای انجام این پروژه کمک‌های مالی جمع‌آوری کند. در شرایطی که طرح پروژه او جنجال‌های فراوانی را دامن زده‌است و بسیاری از متخصصان جزییات آن را زیر پرسش برده و آن را غیراخلاقی می‌دانند و آن را در گروه دانش بد دسته بندی کرده‌اند. ولیکاناوارو اهمیتی به این انتقادات نمی‌دهد و می‌گوید این متخصصان 35 سال است که در درمان فلج‌ها ناتوان مانده‌اند و دانش بد قطعا از آن این متخصصان است.

دکتر کاناورو گفته پیوند سر را می‌توان برای درمان بیماری‌ هایی همچوبیماری

استیون هاوکینگ (بیماری نورون های حرکتی) به کار گرفت.

درباره پزشکی و سلامت ,
تاریخ آخرین آپدیت دانلود:2015-02-28T16:26:00+03:30

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

آرشیو موضوعات فیلم سریال

فیلم سریال جدید
فیلم سریال پر طرفدار
فیلم سریال تصادفی